*DA LI JE DOZVOLJENO PROSLAVLJATI hidžretsku novu godinu?*
❓Pitanje: Esselamu alejkum ve rahmetullah ve berekatuhu
Da li je dozvoljeno proslavljati muslimansku (hidžretsku) novu godinu?
🔹Odgovor: Bismillahir-rahmanir-rahim
Nije dozvoljeno proslavljati novu hidžretsku godinu, takav čin se smatra novotarijom.
Proslavljanje nove godine je uvođenje novog praznika u islam, jer po definiciji, praznik je ”ime za ono što se smatra općim okupljanjem u vidu tradicije i koje se ponavlja bilo svake godine, ili svake sedmice, ili svakog mjeseca i sl.”
📚Iktidaus-siratil-mustekim, 1/496
Zatim praznik se smatra dio vjere, Ibn Tejmijje veli:
„Blagdani su stvar vjere. Oni su put i vjerozakon o kojima Allah kaže:
*”Svakoj vjerskoj zajednici propisali smo vjerozakon prema kojem se trebala vladati.”*
📖El-Hadždž, 67
Primjer tome je kibla u namazu, post.“
📚Iktidaus-siratil-mustekim, 1/528
Znači blagdani su dio vjere, i svaka vjera svojim sljedbenicima je odredila blagdane koji se mogu proslavljati. Poslanik ﷺ veli:
„Svaki narod ima svoj blagdan, a bajram je naš blagdan.“
📗Bilježi ga Muslim, br. 16, str. 354
Zato jevreji imaju svoje praznike, hrišćani svoje, budisti svoje, ateisti svoje i tako svaki narod.
S obzirom da su u islamu poznata samo dva praznika, a to su dva bajrama, uvođenje novih praznika u vjeru je uvođenje novih stvari u vjeru, uvođenje novih stvari u vjeru je uvođenje novotarija, a novotarije u vjeri su strogo zabranjene i u islamu neprihvaćene, te se takve odbacuju, jer su dalalet (zabluda) i stranputica.
Poslanik ﷺ veli:
„Najistinitiji govor Allahov je govor, najbolja uputa je Poslanikova uputa, a najgore stvari su novine u vjeri. Svaka novina u vjeri je zabluda.“
📗Bilježi ga Muslim, br. 43, str. 344
U drugom hadisu Allahov Poslanik kaže:
„Ko uvede u vjeru nešto što nije od nje, to mu neće biti primljeno.“
📗Bilježi ga Buhari, br. 2697, str. 478; Muslim, 17, str. 762
Imam Malik kaže:
„Ko u ovaj ummet uvede nešto od vjere što naši prethodnici nisu praktikovali, kao da je kazao da Poslanik ﷺ nije dostavio Poslanicu, jer Uzvišeni kaže:
*”Sada sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.”*
📖El-Maide, 3
I ono što tada nije bilo dio vjere, ni danas ne može biti dio nje.“
📚El-I’tisam, 1/65; 2/535
Dakle, proslavljanje nove hidžretske godine nije dozvoljeno.
Interesantno je koliko praznika proslavlja naš narod, kod mnogih bošnjaka islam se sveo na manifestacije i proslave raznoraznih datuma i događaja.
Umjesto da rade ono što im je naredio Allah i Njegov Poslanik, oni rade ono što im je zabranio Allah i Njegov Poslanik.
Novotarije su sve više i više prisutne kod naših muslimana, one su se do te mjere raširile da se smatraju dio vjere, dok je sunet postao rijetkost, ili u potpunosti zanemaren.
Onaj ko zapostavi sunnet, zapostavio je drugi izvor vjere, a samim tim zapostavio je i dio vjere, a ko zapostavi dio vjere osuđen je na propast.
Proslavljanje nove hidžretske godine nije samo novotarija, već je to i slijeđenje nemuslimana, jer i hrišćani i jevreji i ateisti proslavljaju svoju novu godinu, pa ugledajući se na njih i muslimani su počeli proslavljati svoju novu godinu, i ako im je šerijat to zabranio.
Slijeđenje nemuslimana toliko se uvriježilo među bošnjake, da su mnogi od njih izgubili svoj identitet, a ko izgubi svoj identitet osuđen je na propast, nažalost skorašnja bošnjačka istorija najbolji je dokaz.
*❗Napomena:* Mora se ukazati i na neispravnost sadržaja koji su se uvukli i u one blagdane (bajrame) koji su šerijatom propisani.
Među tim sadržajima i aktivnostima su: pjesma i muzika, igre i plesovi, razgolićavanje žena, miješanje muškaraca i žena, zajedničke posjete mezarluka i kaburova.
Sve su ovo ružne aktivnosti na čiju opasnost upozorava Kur’an i Sunnet, te se kao takve od strane muslimana moraju napustiti i zamijeniti onim što je propisano da se čini tokom bajrama.
Zaista Allah neće izmijeniti jedan narod dok on sam sebe ne izmijeni.
A Allah najbolje zna. (✍🏻mr. Jakub Alagić)
(Hanuma.ba)