Petak , listopad 23 2020
Home / Ljepota i zdravlje / Zašto je post dobar za mentalno zdravlje?

Zašto je post dobar za mentalno zdravlje?

Sve veći broj stanovnika naše države pati od depresije, anksioznosti, bolesti ovisnosti i drugih psihičkih smetnji. Mjesec ramazan se nameće kao izvanredna prilika za poboljšanje ne samo fizičkog, već i mentalnog zdravlja.

Na koji način post pomaže u prevenciji i sanaciji psiholoških problema, za portal Preporoda smo razgovarali s Jasnom Subašić, voditeljicom Psihološkog savjetovališta ‘Sara’ te urednicom portala Psiholog.ba.

 

 Na početku, želimo da vam se zahvalimo na vašem pristanku na ovaj razgovor. Možete li našim čitateljima pojasniti zašto je post tokom ramazana korisno rješenje za psihološke probleme s kojima se susreće savremeni čovjek?

Širom svijeta sve više ljudi uviđa blagotvorno djelovanje posta, te post po  savjetu ljekara prakticira i veliki broj nemuslimana u cilju poboljšanja zdravlja. Islamski post je najpotpuniji, te donosi maksimalnu dobit po organizam čovjeka.

Psihološke koristi posta su mnogobrojne. S duhovne strane, ramazanski post oslobađa vjernike od dunjalučkih okova i svakodnevnih razmišljanja  o raznim mogućnostima ugode, od kojih je jedna uživanje u hrani i piću.

Utvrđeno je da se 65 % tjelesne energije nakon teškog i obilnog obroka usmjerava ka digestivnom sistemu. Post odmara digestivni sistem, te omogućava detoksikaciju i čišćenje organizma. Dok se ovaj proces odvija, tjelesna energija koja je inače usmjerena na varenje hrane tokom cijeloga dana, sada biva usmjerena na regeneraciju organizma i njegovo obnavljanje.

Osoba istovremeno jača i mentalnu oštrinu te dobija nove ideje za rad. Dakle, blagotvorno djelovanje posta nije ograničeno samo na fizički aspekt organizma, nego donosi nebrojeno mnogo koristi i prednosti za mentalno zdravlje i psihološku stabilnost.

Koje su to neke od psiholoških koristi posta?

Sama činjenica da je ramazan vrijeme jačanja porodičnih  i prijateljskih veza djeluje blagotvorno na mentalno zdravlje pojedinca.  Socijalna mreža jača, te se pojedinac unutar nje osjeća sretnije.

U vrijeme posta, vjernik razvija samokntrolu, jača samodisciplinu, um radi aktivnije, te više no ranije dolaze do izražaja mogućnost koncentracije i pažnje. Čovjek manje spava, ali je kvalitet sna mnogo bolji i  budi se osvježen.

Neke osobe navode povećanu kreativnost  i inspiraciju u poslu, te generalno više energije za rad i djelovanje nego u drugim mjesecima. Općenito, u vrijeme posta osjećamo se opušteniji i sretniji.

Kako iskoristiti post za poboljšanje mentalnog zdravlja?

Ljekari navode da njihovi pacijenti tokom perioda posta imaju veću sposobnost koncentracije i pažnje, da su manje anksiozni, te se mnogo bolje nose sa depresivnm stanjima.

Ramazanski cjelodnevni post uči nas da odgodimo zadovoljstvo i da ipak efikasno funkcioniramo unutar poslovnih i privatnih obaveza. Učenje odgode zadovoljstva važno je za razvoj samodiscipline i samokontrole. Ovo je, pak,  primarni uslov za uspjeh u životu, bilo u vjerskom, poslovnom ili privatnom smislu. Ukrotiti vlastitu dušu i njene prohtjeve. Tada počinje duhovni i vjerski rast.

Stoga je post idealno vrijeme za prekid s lošim navikama i štetnim životnim stilovima.  Pokušajmo tokom ovog mjeseca pozitivnije razmišljati o svom životu i o drugim ljudima, ostavimo neke loše stvari koje inače činimo (konzumacija duhana, alkohola, itd.), zdravije se hranimo, iskoristimo jutra na konstruktivan način (čitajući, razmišljajući, pripremajući se za radni dan), budimo ljubazni i od koristi drugima.

Muslimanima je putem sunneta Božijeg Poslanika, s.a.v.s., preporučen post i u nekim drugim mjesecima u godini, određenim danima u sedmici ili u mjesecu.  To je idealan način za očuvanje fizičkog i psihološkog zdravlja tokom čitave godine, i nakon završetka ramazana.

 

Biografija: Jasna P. Subašić je diplomirani magistar psihologije i certificirani kognitivno-bihevioralni terapeut. Diplomirala je na  Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu 2006. godine, a magistrirala na Nastavničkom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić u Mostaru 2011. godine. Posjeduje više godina iskustva u radu sa odraslima i djecom, u državnim ustanovama (JU „Djeca Sarajeva“, 2009-2012) i u privatnoj praksi. Urednica je edukativnog psihološkog portala za djecu i odrasle –  www.psiholog.ba. Udata, majka dvoje djece.  Živi i radi u Sarajevu.(Preporod.com)

O hanumabaadmin

Provjeri također

Koliko šolja kafe u danu je dobro za vaše zdravlje, a koliko je previše?

Kod većine ljudi dan započinje kafom kako bi se riješili glavobolje ili kako bi jednostavno …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *